2ος θεματικός κύκλος
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ & ΕΝΕΡΓΩ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική : Σεβασμός των αναγκών των ζώων, Εθελοντισμός
Τίτλος: ‘’ Σε νιώθω - σε καταλαβαίνω - σε φροντίζω ’’
Βασικός σκοπός αυτού του κύκλου είναι να κατανοήσουν τα παιδιά τα δικαιώματα και τις
ανάγκες των ζώων για τροφή, σπίτι, αγάπη, φροντίδα, υγεία, ελευθερία.
Δευτέρα 4/12/2023
Συζητήσαμε για την τροφή που είναι ανάγκη αλλά και δικαίωμα όλων των ζώων. Διαπιστώσαμε ότι το κάθε ζώο έχει άλλες διατροφικές προτιμήσεις, μάθαμε το διαχωρισμό τους σε σαρκοφάγα, φυτοφάγα, παμφάγα. Τα παιδιά έκαναν δραματοποίηση.
Για εμπέδωση συμπλήρωσαν έντυπο αντιστοίχισης.
Τρίτη 5/12/2023
Διαβάσαμε το παραμύθι ''Το φαγητό των ζώων'', τα παιδιά έκαναν δραματοποίηση και ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από το παραμύθι.
Παρασκευή 7/12/2023
Κατασκευή ταϊστρας. Δόθηκαν οδηγίες στους γονείς ώστε σε συνεργασία με τα παιδιά να κατασκευάσουν ταϊστρες για τα πουλιά, που τώρα το χειμώνα δύσκολα βρίσκουν τροφή. Οι δημιουργίες πραγματικά εντυπωσιακές.
Δευτέρα 11/12/2023
Με αφορμή τις λέξεις ταϊστρα & τροφή, μάθαμε το γράμμα Τ, βρήκαμε άλλες λέξεις από Τ και τα παιδιά ζωγράφισαν σχετικές εικόνες.
Τρίτη 12/12/2023 Συζητήσαμε για τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα. Διαβάσαμε το παραμύθι ''Ξουτ'', που αναφέρεται σε ένα σκύλο αδέσποτο, τη ζωή του και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Σε κάθε δρόμο, σε κάθε γωνιά της γης, μπορεί κι εσείς να συναντήσετε έναν Ξουτ. Θα τον αναγνωρίσετε από το αδύναμό του σώμα, από τις φοβισμένες του κινήσεις και από το ζεστό του βλέμμα. Μη φοβηθείτε να τον πλησιάσετε. Ο Ξουτ θα σας αγαπήσει πιο πολύ απ’ ότι εσείς. (Από την παρουσίαση του βιβλίου)
Πέμπτη 14/12/2023Αφού συζητήθηκε η ανάγκη των ζώων για στέγη, έκαναν δραματοποίηση ζώα με σπίτι και ζώα χωρίς σπίτι, ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της στέγης για κάθε ζωντανό ον. Κατασκεύασαν το σπίτι της γάτας, έγραψαν τη λέξη ''γάτα'' και έδωσαν στη γάτα τους όνομα.
Δευτέρα 11/12/2023
Με αφορμή τις λέξεις ταϊστρα & τροφή, μάθαμε το γράμμα Τ, βρήκαμε άλλες λέξεις από Τ και τα παιδιά ζωγράφισαν σχετικές εικόνες.
Τρίτη 12/12/2023
Συζητήσαμε για τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα. Διαβάσαμε το παραμύθι ''Ξουτ'', που αναφέρεται σε ένα σκύλο αδέσποτο, τη ζωή του και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Σε κάθε δρόμο, σε κάθε γωνιά της γης, μπορεί κι εσείς να συναντήσετε έναν Ξουτ. Θα τον αναγνωρίσετε από το αδύναμό του σώμα, από τις φοβισμένες του κινήσεις και από το ζεστό του βλέμμα. Μη φοβηθείτε να τον πλησιάσετε. Ο Ξουτ θα σας αγαπήσει πιο πολύ απ’ ότι εσείς. (Από την παρουσίαση του βιβλίου)
Πέμπτη 14/12/2023
Αφού συζητήθηκε η ανάγκη των ζώων για στέγη, έκαναν δραματοποίηση ζώα με σπίτι και ζώα χωρίς σπίτι, ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της στέγης για κάθε ζωντανό ον.
Κατασκεύασαν το σπίτι της γάτας, έγραψαν τη λέξη ''γάτα'' και έδωσαν στη γάτα τους όνομα.
Με αφορμή τις λέξεις σπίτι & στέγη, μάθαμε το γράμμα Σ, βρήκαμε άλλες λέξεις από Σ και τα παιδιά ζωγράφισαν ζώα στο σπίτι τους.
Μας επισκέφθηκε στο σχολείο η κτηνίατρος Κα Κατερίνα Λουκάκη.
Μας είπε ότι η δουλειά της είναι να γιατρεύει ζώα αλλά και να ελέγχει το κρέας που τρώμε.
Μας μίλησε:
- για τη χρησιμότητα της γάτας (πιάνει ποντίκια, φίδια, κατσαρίδες)
- για το τι πρέπει να κάνουμε όταν δούμε ένα αδέσποτο ζώο στο δρόμο (δεν το πιάνουμε αλλά φωνάζουμε έναν ενήλικα ή έναν κτηνίατρο να το μαζέψει)
- για τις υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη ζώου
- για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, όπως ο σκαντζόχοιρος και τι κάνουμε αν βρούμε έναν σκαντζόχοιρο στον κήπο μας τώρα το χειμώνα (δεν έχει πεθάνει, απλώς κοιμάται)
- για το πώς περιποιούμαστε ένα ψάρι σε γυάλα, ένα πουλί σε κλουβί, νεροχελώνες
- για τα ζώα θεραπείας που πηγαίνουν σε νοσοκομεία
- για τα ζώα που κινδυνεύουν (φώκια, χελώνα καρέτα καρέτα)
- για το πώς κάνουν ένεση σε έναν κροκόδειλο, σε έναν καρχαρία
- για το πώς είναι η ζωή των ζώων σε έναν ζωολογικό κήπο
- για την ευθανασία των ζώων
Επίσης, μας έδειξε φωτογραφίες των δύο γάτων και το σκύλου της, και μας είπε ότι η μια γάτα της είναι ανάπηρη.
Με αφορμή την επίσκεψη της κτηνιάτρου στο σχολείο, αποφασίστηκε να φτιάξουμε ένα κτηνιατρείο μέσα στην τάξη μας.
Φτιάξαμε το καπέλο και την κάρτα του κτηνιάτρου.
Οι ασθενείς τον περιμένουν.
Ο κάθε κτηνίατρος αφού εξετάσει τα ζώα, συμπληρώνει το σχετικό έντυπο.
Τρίτη 16/1/2024
Μάθαμε ότι μια υποχρέωση του ιδιοκτήτη ζώου είναι να ασχολείται και να παίζει μαζί του. Συζητήσαμε τι παιχνίδια μπορούμε να παίξουμε με τα κατοικίδια. Ακολούθως συμπληρώσαμε έναν λαβύρινθο.
Πέμπτη 18/1/2024
Συζητήσαμε πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα ζώα. Έκαναν δραματοποίηση και δόθηκε έντυπο όπου έπρεπε να ξεχωρίσουν καλές και κακές συμπεριφορές απέναντι στα ζώα.
Δευτέρα 22/1/2024
Ένα δικαίωμα των ζώων είναι αυτό της ελευθερίας. Διαβάσαμε το παραμύθι ''Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας''.
Πώς γίνεται ένα ζώο τόσο δυνατό όσο ο ελέφαντας του τσίρκου να κάθεται αλυσοδεμένος σ' ένα τόσο δα ξυλαράκι, καρφωμένο στην άμμο;
O ''Αλυσοδεμένος Ελέφαντας'' είναι από τις δημοφιλέστερες ιστορίες του Χόρχε Μπουκάι, όπου εξηγεί στα πολύ μικρά παιδιά το λόγο για τον οποίο ζούμε όπως ζούμε και τη δυνατότητά μας να αλλάξουμε, φτάνει να το θελήσουμε. (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου).
Τρίτη 23/1/2024
Διαβάσαμε το παραμύθι '' Ο Λούκουλος τρώει παπαρούνες''.
Ο Λούκουλος, ένας λιχούδης άσπρος ελέφαντας, τρώει ό,τι να'ναι. Μια μέρα, εκεί που πηγαίνει επίσκεψη στη φίλη του τη λεοπάρδαλη, περνάει από ένα ξέφωτο με χιλιάδες παπαρούνες και αποφασίζει να τις φάει όλες. Τρώει τόσες πολλές που το χρώμα του από άσπρο γίνεται κόκκινο. Τον βλέπει τότε ένας κυνηγός ελεφάντων, τον πιάνει με μια απόχη και τον πουλάει στο τσίρκο του Γρύπα Αγρύπα.
Μάθαμε πληροφορίες για τον καλλιτέχνη, ζωγράφο, φωτογράφο Andy Warhol. Αγαπούσε πολύ τις γάτες. Είχε 25 γάτες, ράτσας Σιάμ και αδέσποτες, και τις είχε ονομάσει όλες Σαμ. Έφτιαξε και ζωγραφικό πίνακα με αυτές.
Εμείς χρωματίσαμε γάτες με βάση την τεχνική του .
Είδαμε την ταινία Presto. O Presto είναι ένας ταχυδακτυλουργός που προσπαθεί να κάνει κόλπα με ένα κουνέλι μπροστά σε κοινό. Ωστόσο, το κουνέλι δεν συνεργάζεται μαζί του και του βάζει εμπόδια μέχρι να αποκτήσει ένα λαχταριστό καρότο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου