Καλώς ήρθατε στο 17ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολησ!!!

Καλώς ήρθατε στο 17ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολησ!!!
mail@17nip-ilioup.att.sch.gr

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025


 


2ος Θεματικός κύκλος

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Ψυχικά & συναισθηματική υγεία,  Αυτομέριμνα

Τίτλος: ‘’ Τα λουλούδια και τα φυτά προσφέρουν… ’’


Βασικός σκοπός των εργαστηρίων ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία των λουλουδιών και των φυτών για τη ζωή όλων των έμβιων όντων πάνω στη γη.

1ο εργαστήριο 

Δευτέρα 2/12/2024
Μιλήσαμε για τις μέλισσες. Γνωρίσαμε την κοινωνία τους, τα μέλη της, τα καθήκοντα τους. Είδαμε βίντεο σχετικό και συζητήσαμε. 


Κάναμε δραματοποίηση τη ζωή των μελισσών. 

Τρίτη 3/12/2024
Συζητήσαμε για μια πολύ σημαντική εργασία που κάνουν οι μέλισσες, την επικονίαση και είδαμε σχετικό βίντεο.



Τα παιδιά κατανόησαν πόσο σημαντική είναι η μέλισσα για το περιβάλλον και ότι η σχέση της με τα φυτά και τα λουλούδια είναι αλληλένδετη. 

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.






























Πέμπτη 5/12/2024

Παίξαμε παιχνίδι δραματοποίησης. Τα παιδιά έγιναν μέλισσες που πετούν από λουλούδι σε λουλούδι για να φάνε νέκταρ. Ταυτόχρονα, κολλάει στα πόδια τους γύρη, την οποία μεταφέρουν σε άλλα λουλούδια, κάνοντας την επικονίαση, δηλ. την γονιμοποίηση των φυτών.





Μετά δόθηκε στα παιδιά το παρακάτω έντυπο με λαβύρινθο.



2ο εργαστήριο 

Δευτέρα 9/12/2024

Συζητήσαμε για τις σχέσεις των ζώων με τα φυτά. Πολλά ζώα εξαρτώνται από τα φυτά και το αντίστροφο. 
Μερικά παραδείγματα:
  • Ο σκίουρος που κατοικεί στις βελανιδιές, χτίζει τη φωλιά του πάνω σε μικρά κλαδιά του δέντρου. Το δέντρο βγάζει καρπούς, οι οποίοι συχνά πέφτουν στο έδαφος. Ο σκίουρος αποθηκεύει καρπούς για να τους φάει τις κρύες μέρες. Κάποιοι από αυτούς τους καρπούς θα βλαστήσουν και θα δημιουργήσουν νέο δέντρο. 
Αυτή τη διαδικασία περιγράφει και το παραμύθι ''Το μικρό βελανίδι''. 


  • Τα ψάρια κλόουν προστατεύουν τις ανεμώνες της θάλασσας από άλλα ψάρια που τις τρώνε. Οι ανεμώνες με τη σειρά τους παρέχουν στα ψάρια κλόουν στέγη και προστασία από τα μεγαλύτερα αρπακτικά ψάρια που δεν πλησιάζουν τις ανεμώνες γιατί τσιμπιούνται από τα πλοκάμια τους.

 

  • Ένα είδος μυρμηγκιών που ζουν πάνω στο δέντρο της ακακίας, φτιάχνουν τη φωλιά τους ανάμεσα στα αγκάθια του δέντρου και προστατεύονται έτσι από τους εχθρούς τους. Σε αντάλλαγμα, τα μυρμήγκια προστατεύουν τις ακακίες από ασθένειες, τρώγοντας άλλα μικρά έντομα- παράσιτα και ακρίδες. 

  • Άλλα παραδείγματα: η αγελάδα και η κότα τρώνε χορτάρι και καρπούς αντίστοιχα και τα περιττώματά τους είναι φυσικό λίπασμα που βοηθά τα φυτά να μεγαλώσουν. 
Ακολούθως δόθηκε στα παιδιά το παρακάτω έντυπο.



Τρίτη 10/12/2024

Μιλήσαμε για τη σχέση ανθρώπου- φυτών. Οι άνθρωποι εξαρτώνται από τα φυτά για την τροφή τους και τα παλαιότερα χρόνια έφτιαχναν φάρμακα και γιατροσόφια από φυτά, ώστε να αντιμετωπίσουν ασθένειες και προβλήματα υγείας. 
Πρωτοπόρος σε αυτό ήταν ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής. 
Είδαμε σε φωτογραφίες το Ασκληπιείο, όπου αρχικά σπούδασε την ιατρική και αργότερα άσκησε το επάγγελμα του ιατρού, θεραπεύοντας τους ασθενείς του χρησιμοποιώντας φυτά και βότανα. 




Ο Ιπποκράτης δίδασκε ότι οι ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης, η ακατάλληλη διατροφή και η καταστροφή του περιβάλλοντος είναι μερικές από τις αιτίες των ασθενειών. 
Έμαθε στους ανθρώπους ότι πρέπει να τρέφονται σωστά, να κρατούν το νερό καθαρό, να πλένονται, να μην ζουν μαζί με τα ζώα που μεταφέρουν ασθένειες, να ασκούνται, να κρατούν τους αρρώστους απομονωμένους για να έχουν μια υγιή ζωή. Μέχρι τότε οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι θεοί έστελναν τις αρρώστιες γιατί αυτοί δεν είχαν συμπεριφερθεί σωστά απέναντί τους.
Ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.































Διαβάσαμε επίσης το βιβλίο ''Ασκληπιός, ο πρώτος θεραπευτής''.



Πέμπτη 12/12/2024

Κάναμε μια ανακεφαλαίωση για τα θεραπευτικά φυτά, πολλά από τα οποία χρησιμοποιούμε και σήμερα (φασκόμηλο, τσάι, χαμομήλι, κ.λ.π.).

Μιλήσαμε για τα ζιζάνια που φυτρώνουν ανάμεσα στα φυτά και εμποδίζουν την ανάπτυξή τους και τα είδαμε στον κήπο του σχολείου.


Στον κήπο μας συναντήσαμε τσουκνίδες και μάθαμε ότι αν τις αγγίξουμε μετά το δέρμα τσούζει, 


καθώς και μια συκιά για την οποία μάθαμε ότι τα φύλλα ή το γάλα που βγάζει προκαλούν φαγούρα. 


Είδαμε επίσης και το φυτό περδικάκι, το οποίο προκαλεί αλλεργίες. 

           

Τέλος, μάθαμε για τα σαρκοφάγα φυτά, που τρώνε τα έντομα που ελκύονται από το έντονο χρώμα των λουλουδιών τους και το άρωμα του νέκταρ τους, και είδαμε σχετικό βίντεο.



3ο εργαστήριο 

Δευτέρα 16/12/2024

Μιλήσαμε για τα βότανα των Χριστουγέννων. 
Το λιβάνι, ένα από τα δώρα των Μάγων προς τον Ιησού, είναι το γλυκό ρετσίνι ενός δέντρου που - την εποχή της γέννησης του Χριστού- φύτρωνε στην Αραβία. Όταν καιγόταν, έβγαζε έναν άσπρο καπνό, που συμβόλιζε τις ευχαριστίες και τις προσευχές των πιστών που ανέβαιναν ψηλά στον ουρανό. 
Η σμύρνα, ένα ακόμα δώρο των Μάγων, είναι ένα αρωματικό ρετσίνι που βγαίνει από τη φλούδα ενός μικρού δέντρου της ερήμου. Την εποχή της γέννησης του Ιησού ήταν ιδιαίτερα πολύτιμη. Επίσης, χρησιμοποιούταν και ως φάρμακο. 
Τέλος, το δεντρολίβανο, ένας μικρός θάμνος, είναι συνδεδεμένο με την Παναγία. Σύμφωνα με το μύθο, η Παναγία ακούμπησε τον μπλε χιτώνα της πάνω στο θάμνο - που μέχρι τότε είχε λευκά λουλούδια- και τότε έγιναν μπλε.
Με αφορμή την αναφορά στο δεντρολίβανο, μυρίσαμε δεντρολίβανο και διακοσμήσαμε με αυτό τη Χριστουγεννιάτικη κάρτα μας.





Τρίτη 17/12/2024 & Πέμπτη 19/12/2024

Μιλήσαμε για το Αλεξανδρινό, το Χριστουγεννιάτικο φυτό. 

Τα παιδιά έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με αλεξανδρινά, χρησιμοποιώντας σφουγγάρι και τέμπερα. 













4ο εργαστήριο

Πέμπτη 9/1/2024 & 13/1/2024

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ανθοπωλείο στην τάξη μας (Α1 τμήμα). 
Του δώσαμε το όνομα ''Ο λουλουδόκηπός μας'' και διακοσμήσαμε την εξωτερική του όψη. 



Φτιάξαμε ταμπέλα ''Ανοικτό- Κλειστό''. 


Μέσα στο ανθοπωλείο υπάρχουν γλάστρες με λουλούδια... 




αλλά και γλάστρες με χώμα ...  



και σπόρους, που αγοράζουν οι πελάτες.
    

Οι υπεύθυνοι του ανθοπωλείου δέχονται και τηλεφωνικές παραγγελίες. 


Βάζουν τις γλάστρες με τους σπόρους στον ήλιο...



και τις ποτίζουν.




5ο εργαστήριο 

Τρίτη 14/1/2024

Συζητήσαμε σχετικά με το πότε προσφέρουμε λουλούδια στους συνανθρώπους μας.
Διαμοιράστηκαν οι ρόλοι και κάναμε δραματοποιήσεις.
  • Γάμος: O γαμπρός δίνει ανθοδέσμη στη νύφη.  
  • Γιορτή ονομαστική- γενέθλια: Οι φίλοι φέρνουν λουλούδια στα παιδιά που γιορτάζουν.
  • Γιορτή της μητέρας: Τα παιδιά προσφέρουν λουλούδια στη μαμά τους.
Όταν 
  • κάποιος είναι στενοχωρημένος/άρρωστος,
  • σε κηδείες,
  • αγαπάμε κάποιον πολύ, 
  • θέλουμε να κάνουμε έκπληξη σε κάποιον, 
  • θέλουμε να δείξουμε την αγάπη μας στα μέλη της οικογένειάς μας, 
  • γεννιέται ένα παιδί.

Πέμπτη 17/1/2024

Μάθαμε το τραγούδι ''Λίγα λουλούδια αν θέλεις στείλε μου''.


 
6ο εργαστήριο

Δευτέρα 20/1/2024

Συζητήσαμε για γιορτές της χώρας, οπότε δίνονται λουλούδια και κάναμε δραματοποίηση.  

Αγιασμός: To παιδί- παπάς ψέλνει και ραίνει παιδιά και γονείς, βουτώντας τον βασιλικό στο νερό.  
28 Οκτωβρίου: Τα παιδιά - αγάλματα (έχουμε μιλήσει και για προτομές, επιτύμβιες στήλες ηρώων) στέκονται και οι επίσημοι και οι μαθητές καταθέτουν στεφάνια.  
Επέτειος Πολυτεχνείου: Ένα παιδί είναι η προτομή φοιτητή και τα υπόλοιπα παιδιά αφήνουν ένα-ένα από ένα γαρύφαλλο, φωνάζοντας το σύνθημα ''Ψωμί- παιδεία- ελευθερία''. 


Τρίτη 21/1/2024

Μάθαμε το τραγούδι ''Τα λουλούδια''.



ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με τη λήξη του κύκλου δόθηκε στους γονείς το παρακάτω έντυπο, το οποίο συμπλήρωσαν.































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου