Θεματικός Κύκλος:
Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποενότητα:
Περιβάλλον/Επαναχρησιμοποίηση
Ανακύκλωση
Ο δικός μας τίτλος
Τα σκουπίδια των άλλων, ο δικός μας θησαυρός
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων.
Αναφορά σε:
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
· Ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης (Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία)
· Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (Aυτομέριμνα, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα)
· Δεξιότητες του νου (Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, αναστοχασμός
Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες)
· Να έρθουν τα παιδιά αντιμέτωπα με το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων , την ανάγκη της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης.
· Να αναζητήσουν λύσεις στο τρίπτυχο Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση και να αναλάβουν δράση για τη διάδοση τους.
· Να υιοθετήσουν μια αειφόρα στάση στην ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση στο σχολείο και στο σπίτι.
Δευτέρα 7/2/2022
·
Είδαμε
το εκπαιδευτικό βίντεο ‘’ Ο Πέρι το περιβάλλον’’. Τα παιδιά προβληματίστηκαν,
έκαναν ερωτήσεις και ξεκίνησε η συζήτηση για το περιβάλλον, τα σκουπίδια και τι
μπορούμε να κάνουμε.
·
Ζωγράφισαν
ό,τι τους άρεσε από το βίντεο.
Τρίτη 8/2/2022
·
Διαβάσαμε
το παραμύθι του ΚΠΕ Καλαμάτας ‘’Μην κλαις τενεκεδούλα’’: ένα τενεκεδάκι μόνο
του και απελπισμένο δεν έχει που να πάει, όταν ξαφνικά ένα χέρι το βάζει μέσα
σε μια σακούλα με άλλα αντικείμενα από χαρτί, γυαλί, πλαστικό. Όλα οδηγούνται σε
εργοστάσιο ανακύκλωσης και αποκτούν νέα ζωή.
·
Ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από την ιστορία.
Παρασκευή 11/2/2022
·
Μάθαμε το τραγούδι της Ανακύκλωσης και το ζωγραφίσαμε.
Δευτέρα
14/2/2022
·
Διαβάσαμε
το παραμύθι ‘’Ήταν ένα μικρό χαρτάκι’’ που
αναρωτιέται τι να γίνει όταν μεγαλώσει. Κάθε χάρτινος συγγενής του το
συμβουλεύει να γίνει όπως αυτός, χαρτοσακούλα, χαρτονόμισμα, χαρτοπετσέτα,
ντοσιέ, κτλ.)
· Σε χαρτί κόλλησαν ένα χαρτάκι και το μεταμόρφωσαν όπως ήθελαν.
Τρίτη 15/2/2022
· Κάναμε κατασκευή ελεύθερου θέματος με κομμάτια από παζλ που είχαν χαμένα κομμάτια.
Λουλούδια
ΑνθρωπάκιαΠεταλούδα
Λιοντάρι
·
Κατασκευάσαμε
αποκριάτικες μάσκες χρησιμοποιώντας κουτιά από κορν φλεικς, χαρτομάντηλα, στολίζοντάς
τες με χαρτοπετσέτες και αλουμινόχαρτο.
Δευτέρα 21/2/2022
· Κατασκευάσαμε
κλόουν και τον διακοσμήσαμε με χαρτάκια που είχαν περισσέψει από
προηγούμενες κατασκευές, πλαστικά καπάκια μπουκαλιών,
υλικά συσκευασίας, μακαρόνια ληγμένα.
Τρίτη 22/2/2022
·
Κατασκευάσαμε
τερατάκια χρησιμοποιώντας ρολό από χαρτί υγείας και τα διακοσμήσαμε με χαρτάκια
που είχαν περισσέψει από προηγούμενες κατασκευές.
Παρασκευή 25/2/2022
·
Διαβάσαμε
το παραμύθι ‘’Μια θάλασσα πλαστικά΄΄, στο οποίο παρουσιάζονται ζώα της θάλασσας
που κινδυνεύουν από την παρουσία πλαστικών σε αυτή.
·
Ζωγράφισαν
ό,τι τους άρεσε από το παραμύθι.
Δευτέρα 28/2/2022
· Διαβάσαμε
το παραμύθι ‘’Αρλεκίνος’’, όπου η μητέρα του Αρλεκίνου τού φτιάχνει αποκριάτικη
στολή χρησιμοποιώντας κουρελάκια.
· Ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από το παραμύθι.
Τρίτη 1/3/2022
· Κατασκεύασαν τον δικό τους αρλεκίνο χρησιμοποιώντας κομμάτια από παλιά υφάσματα.
Παρασκευή 4/3/2022
·
Μιλήσαμε
για τον κόκκινο κάδο, την χρήση του, τι αντικείμενα ρίχνουμε μέσα και γιατί
είναι σημαντικός. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.
· Με
αφορμή την γνωριμία με τη ζωή των Ελλήνων επί Τουρκοκρατίας, φτιάξαμε φαναράκια
με κερί μέσα χρησιμοποιώντας βαζάκια άδεια που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.
Παρασκευή 11/3/2022
· Με
αφορμή τα καράβια των Ελλήνων στην επανάσταση, κατασκευάσαμε τα δικά μας χάρτινα
καραβάκια, από τσαλακωμένα χαρτιά που χρωμάτισαν.
Δευτέρα 14/3/2022
· Φτιάξαμε
έναν κάδο ανακύκλωσης από παλιό κουτί παπουτσιών και τον τοποθετήσαμε μέσα στην
τάξη. Πετάμε σε αυτόν οτιδήποτε χρησιμοποιούμε και ανακυκλώνεται (π.χ. μπωλ από
γιαούρτι, χαρτιά εργασιών, πλαστικές συσκευασίες μασκών, κλπ.)
Αξιολόγηση του προγράμματος
Τα παιδιά γνώρισαν την αξία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης αντικειμένων με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο. Ο αντίκτυπος του προγράμματος φαίνεται και από τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από τους γονείς στην αρχή και στην λήξη του προγράμματος.
Παρατίθενται μερικά ενδεικτικά παραδείγματα:
Παιδί Α'
Προμηθευτήκαμε από τον Δήμο Ηλιούπολης ένα μπλε κάδο ανακύκλωσης όπου τα παιδιά καθημερινά πετούσαν οτιδήποτε ανακυκλώσιμο προέκυπτε μέσα στην τάξη (π.χ. πλαστικό κυπελάκι γιαουρτιού, χαρτί, άδειο κουτί μαρκαδόρων, άδειο πλαστικό σακουλάκι). Ο κάδος γέμιζε σε λίγες μέρες λόγω της συμμετοχής των παιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου