Θεματικός Κύκλος:
Δημιουργώ & Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
Υποενότητα: STEAM
Ο δικός μας τίτλος
Ταξίδι στο διάστημα
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα, τους πλανήτες του και τον ήλιο, να έρθουν σε επαφή με γνώσεις για το διάστημα και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που προσφέρουν τη χαρά της ανακάλυψης και της διάδρασης.
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης (Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία)
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (Κοινωνικές Δεξιότητες, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα, Συνεργασία)
- Δεξιότητες του νου (Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, αναστοχασμός
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αι. (Ψηφιακή μάθηση μέσω τεχνών και δημιουργικότητας)
Β) στόχοι που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο
- Να γνωρίσουν τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος
- Nα εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο
- Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις φυσικής, μαθηματικών
- Να έρθουν σε επαφή με λογοτεχνικά κείμενα
· Είδαμε
στο Youtube το ‘’Ηλιακό σύστημα- διάστημα, εκπαιδευτικό βίντεο picu-picu’’, όπου γίνεται αναφορά για τους πλανήτες και τον ήλιο.
· Συζητήσαμε για το βίντεο και ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε.
Τρίτη 5/4/2022
· Είδαμε στο Youtube βίντεο με ήχους των πλανητών . Συζητήσαμε πώς ακούγονται, με τι μοιάζουν. Αναζητήσαμε τι άλλο παράγει ήχο, δημιουργήσαμε ήχους με μουσικά όργανα.
Παρασκευή 8/4/2022
· Μάθαμε το ποίημα ‘’ Εννέα γύροι’’, που μιλά για τις τροχιές των πλανητών σε ομόκεντρους κύκλους.
Δευτέρα 11/4/2022
· Συζητήσαμε για τα ονόματα των πλανητών, ότι δηλ. συνδέονται με τους θεούς των Αρχαίων Ελλήνων.
· Κατασκεύασαν
τον δικό τους πλανήτη και τον ονόμασαν όπως ήθελαν.
Τρίτη 12/4/2022
· Συζητήσαμε
για τη Γη, Γαία στη μυθολογία, για τα χαρακτηριστικά της, τα χρώματά της,
τι υπάρχει επάνω της.
· Κατασκεύασαν
τη Γη με αφρό ξυρίσματος και με αποτύπωμα τέμπερας με χρήση πλαστικού πιάτου.
Με αποτύπωμα τέμπερας
Παρασκευή 15/4/2022
· Συζητήσαμε για το σχήμα της, την κίνησή της, την δύναμη της βαρύτητας.
· Έφτιαξαν ατομικά το βιβλίο της γης.
Τρίτη 3/5/2022
· Έμαθαν το ποίημα ‘’Η γη είναι σφαιρική, γυρίζει γύρω-γύρω’’ και το ζωγράφισαν.
Παρασκευή 6/5/2022
· Συζητήσαμε για τα αστέρια, τι είναι, ποια είδη υπάρχουν, πώς δημιουργήθηκαν.
· Ζωγράφισαν την ‘’Έναστρη νύχτα’’
του Van Gogh χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ και τέμπερα.
Δευτέρα 9/5/2022
· Συζητήσαμε για τη μικρή και μεγάλη Άρκτο και είδαμε το μύθο σε σχετικό βίντεο στο youtube.
· Ζωγράφισαν
ό,τι τους άρεσε.
Τρίτη 10/5/2022
· Συζητήσαμε για τους αστερισμούς και είδαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο.
· Έφτιαξαν το δικό τους αστερισμό και τον ονόμασαν.
Παρασκευή 13/5/2022
· Συζητήσαμε για τον ήλιο, πώς είναι, τη μορφολογία του,
τη θέση του στο ηλιακό μας σύστημα, τι μας προσφέρει, τι θα συνέβαινε αν δεν
υπήρχε.
· Έμαθαν το ποίημα ‘’Ο ήλιος’’ του Β. Ρώτα και
ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από το ποίημα.
Δευτέρα 16/5/2022
· Διαβάσαμε το
μύθο του Φαέθοντα και συζητήσαμε για αυτόν.
· Ζωγράφισαν
ό,τι τους άρεσε από το μύθο.
Τρίτη 17/5/2022
· Μιλήσαμε για τις βλάβες που προκαλεί ο ήλιος στον ανθρώπινο οργανισμό (μάτια, ηλίαση, έγκαυμα).
· Έφτιαξαν γυαλιά ηλίου από χαρτί.
Παρασκευή 20/5/2022
· Συζητήσαμε για τη σελήνη, πώς είναι, τη μορφολογία
της, τη θέση της στο ηλιακό μας σύστημα, την κίνησή της.
· Ζωγράφισαν εικόνα Mandala της σελήνης.
Δευτέρα 23/5/2022
· Μιλήσαμε για
τις φάσεις της σελήνης, πώς δημιουργούνται.
· Έκαναν άσκηση
σειραθέτησης των φάσεων της σελήνης
Τρίτη 24/5/2022
· Είδαμε στο youtube βίντεο με την επιφάνεια της σελήνης (βουνά, πεδιάδες, κρατήρες).
· Κάναμε πειράματα
Α)Φτιάξαμε μπάλες από σόδα και νερό που ψύχθηκαν στο ψυγείο. Την επόμενη ημέρα ρίξαμε πάνω τους ξύδι. Αυτό αντέδρασε με τη σόδα και δημιούργησε τρύπες πάνω στην επιφάνεια της μπάλας.
Μάθαμε λοιπόν πώς η πρόσκρουση δημιούργησε τρύπες πάνω στην επιφάνεια του αλευριού. Επαναλάβαμε το πείραμα ρίχνοντας την πέτρα από ψηλά να πέσει στην επιφάνεια ενός μπωλ με φακές και στην αμμοδόχο.
Αξιολόγηση
Το θέμα άρεσε πολύ στα παιδιά και καθόλη τη διάρκειά του συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες. Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων ασχολούνταν με κατασκευές, ζωγραφική, βιβλία σχετικά με το θέμα.
Στο τέλος των εργαστηρίων δόθηκε στα παιδιά ένα
έντυπο αξιολόγησης του προγράμματος, όπου απαντούσαν σε ερωτήσεις π.χ ‘’πόσο
σου άρεσαν τα πειράματα;’’ χρωματίζοντας από 1 έως 5 αστέρια (1 αστέρι για λίγο
– 5 αστέρια για πολύ).
Δύο ενδεικτικά ερωτηματολόγια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου